Wki

Hur man skapar en Dungeons & Dragons karaktär

Denna artikel kommer att berätta den grundläggande processen karaktär skapande att göra din egen spelare karaktär i Dungeons & Dragons 3.5.

Steg

Hur man skapar en Dungeons & Dragons karaktär. Varje DM har olika "house rules".
Hur man skapar en Dungeons & Dragons karaktär. Varje DM har olika "house rules".
  1. 1
    Varje DM har olika "house rules". Kontrollera med din DM innan du börjar. De kan säga "nej halv-orcher ', eller' inga onda karaktärer". De kan även ha en annan plan för att rulla din statistik!
    • Rollspel, eller "rollspel" har specialiserat språk. "Stats" är oftast denna statistik i kärnan av din karaktär, t.ex. styrka, karisma. Ibland andra saker, som hur mycket din karaktär kan lyfta, kallas också en stat, men vi ska försöka hålla det enkelt här.
  2. 2
    Rulla dina poäng bas förmåga som beskrivs under beräkningar. Efter att modifiera dem för ras dessa kommer att bli din statistik. Många, som "Orc" eller "Elf" är förmodligen bekant för dig genom populära fantasy. Om ingen av dem verkar lockande kan du alltid gå med den välbekanta "människa."
  3. 3
    Välj din ras. Detta val kommer att avgöra många faktorer, däribland ras bedrifter, men det viktigaste i detta skede är att den påverkar din statistik. Se din PHB för en fullständig beskrivning av ditt val.
  4. 4
    Välj din inriktning. Det finns nio anpassningar i spelet, och i princip avgöra hur din karaktär skulle reagera i en viss situation. Till exempel, en kaotisk ond karaktär som ser en sårad man på den sida av vägen kan håna honom eller ens slut på honom och gå igenom hans fickor, medan en laglig god karaktär kan rusa för att hjälpa mannen och bota honom om möjligt. Detta steg är viktigt eftersom några av de klasser kräver att du är på en viss inriktning, eller har vissa begränsningar om vilka anpassningar du kan vara. Beskrivningar av de anpassningar kan hittas i PHB. Din DM får besluta att en klass kan vara någon anpassning, men den genomsnittliga DM följer PHB regler.
  1. 1
    Köp färdigheter. Du har ett antal färdighetspoäng som du kan köpa kompetens (lista på färdigheter och beskrivningar kan hittas i PHB). Ju högre din karaktärs intelligens, desto fler poäng får du. Se PHB för din exakta amount.Class färdigheter (listade i PHB i klassen beskrivningen), och allmänna kunskaper, kostar en poäng per rank. Cross-klass kompetens är färdigheter en karaktär klass normalt inte skulle veta, och kostar dubbelt. Också hålla i minnet att varje färdighet har en tillhörande modifierare. Så någon gång du gör en rulle med hjälp av en färdighet, lägger du till antalet inköpta leden samt av den karakteristiska modifier associerat med den färdighet (skill beskrivningar ange vilka går med vilken).
  2. 2
    Välj ut din bedrift (er) kan en lista över bedrifter och deras beskrivningar finns i PHB.
  3. 3
    Förbered kända trollformler. Präster och druider har tillgång till alla sina trollformler, men guider måste rådfråga sin DM för sina utgångspunkter trollformler. Trollkarlar bör välja noga, eftersom de få de väljer kommer att avgöra deras roll i spelet. När du har bara ett fåtal val för varje nivå, är det viktigt att välja klokt.
    • Använd start guldet förtecknas i PHB.
    • Välj startutrustning.
    • Kontrollera med din DM först, kan han / hon kräver att du köper varor via rollspel i spelet.
  4. 4
    Beräkna och registrera spell save DC (svårighet klass, eller vad motståndaren måste rulla för att vara mindre påverkat av passet.) # Andra saker att titta på: att träffa bonus (bonus när rullande att attackera), grip modifierare, och alla andra misc. data. Alla dessa kan hittas i din PHB.

Beräkningar

  1. 1
    Base förmåga poäng (statistik): Roll 4 sexsidiga tärningar 6 gånger. Släpp den lägsta och tillsätt resten tillsammans.
  2. 2
    ~ Fördela varje rulle bland din kärna statistik (Strength [STR], fingerfärdighet [DEX], konstitutionen [CON], Visdom [WIS], Intelligens [INT], och Charisma [CHA]).
  3. 3
    Förmåga modifierare: Modifieraren beror på din Base Score.
  4. 4
    Baspoäng - Modifier
  5. 5
    6-11.... 0
  6. 6
    12-13.... 1
  7. 7
    14-15.... 2
  8. 8
    16-17.... 3
  9. 9
    18-19.... 4
  10. 10
    20-21.... 5
  11. 11
    Förmåga modifierare kommer att användas för att förbättra attacker, sparar, initiativet (slagordning), & AC (armor class). De kommer också att påverka dina kunskaper.
  12. 12
    För klasser -
    • Barbarian
  13. 13
    Hit dö: D12
  14. 14
    Färdighetspoäng på 1st lvl: (4 + Int Modifier) ​​x4
  15. 15
    Färdighetspoäng vid varje lvl: 4 + Int modifierare
    • Bard
  16. 16
    Hit dö: D6
  17. 17
    Färdigheter på 1st lvl: (6 + Int Modifier) ​​x4
  18. 18
    Färdigheter vid varje lvl: 6 + Int modifierare
    • Prelat
  19. 19
    Hit dö: D8
  20. 20
    Färdigheter på 1st lvl: (2 + Int Modifier) ​​x4
  21. 21
    Färdigheter vid varje lvl: 2 + Int modifierare
    • Druid
  22. 22
    Hit dö: D8
  23. 23
    Färdigheter på 1st lvl: (4 + Int Modifier) ​​x4
  24. 24
    Färdigheter vid varje lvl: 4 + Int modifierare
    • Fighter
  25. 25
    Hit dö: D10
  26. 26
    Färdigheter på 1st lvl: (2 + Int Modifier) ​​x4
  27. 27
    Färdigheter vid varje lvl: 2 + Int modifierare
    • Monk
  28. 28
    Hit dö: D8
  29. 29
    Färdigheter på 1st lvl: (4 + Int Modifier) ​​x4
  30. 30
    Färdigheter vid varje lvl: 4 + Int modifierare
    • Paladin
  31. 31
    Hit dö: D10
  32. 32
    Färdigheter på 1st lvl: (2 + Int Modifier) ​​x4
  33. 33
    Färdigheter vid varje lvl: 2 + Int modifierare
    • Ranger
  34. 34
    Hit dö: D8
  35. 35
    Färdigheter på 1st lvl: (6 + Int Modifier) ​​x4
  36. 36
    Färdigheter vid varje lvl: 6 + Int modifierare
    • Falska
  37. 37
    Hit dö: D6
  38. 38
    Färdigheter på 1st lvl: (8 + Int Modifier) ​​x4
  39. 39
    Färdigheter vid varje lvl: 8 + Int modifierare
    • Sorcerer
  40. 40
    Hit dö: D4
  41. 41
    Färdigheter på 1st lvl: (2 + Int Modifier) ​​x4
  42. 42
    Färdigheter vid varje lvl: 2 + Int modifierare
    • Wizards
  43. 43
    Hit dö: D4
  44. 44
    Färdigheter på 1st lvl: (2 + Int Modifier) ​​x4
  45. 45
    Färdigheter vid varje lvl: 2 + Int modifierare

Namngivning

  1. 1
    Namngivning är lättstött och individualistiska, men du bör ta hänsyn till sådana saker som tonen i spelet (som dumt), den genre (vanligtvis fantasy äventyr, men D & D 3.5 erbjuder många inställningar och expansioner väl bortom detta), och din karaktärs bakgrund (en mitt-eastern stil karaktär är osannolikt att heta "Ed").

Tips

  • Plocka karaktär utseende och bakgrund. Även om det här steget är inte nödvändigt för den genomsnittliga fängelsehåla krypa, gör det rollspel mer intressant. Om detta steg inte krävs av din DM, försöka göra det ändå eftersom det kommer att göra det enklare när man väljer bedrifter och färdigheter. Om du bestämmer dig för att göra en hjälte känd för laddning in i strid på sin trogna springare med ett flammande svärd av rättvisa, okunniga om någon fara för sig själv, är chansen att du kommer att leta efter en melee klass som kan svinga ett svärd. Kanske du vill köpa skicklighet rankas som ökar din förmåga att hantera din springare, bedrifter som ökar ditt svärd kunskaper, och ett lopp som kommer att göra din klass starkare.
  • Oroa dig inte om det tar lång tid. Med övning kommer du att skapa tecken i en fråga om minuter.
  • Om det finns någon information som du inte vet, 99% av tiden kan du hitta den i spelaren Handbook (PHB) eller genom att fråga andra spelare.
  • Ha kul!

Varningar

  • Bild: charactersheet_901.pdf förvirrande rätt?

Saker du behöver

  • Du behöver V.3.5 Spelarens handbok för att göra din karaktär, även en komplett uppsättning tärningar, inklusive 4 D6 (6 sidiga tärningar) för att skapa din statistik. Den "D" anger tärningar. Ett antal före detta är hur många av denna typ, medan siffran efter "D" anger antalet sidor på som dö. En komplett uppsättning inkluderar 1D4, 1D6, 1D8, 2D10, 1D12 och 1D20.
  • Returpapper och ett stycke för att registrera de slutliga resultaten (eller en karaktär ark).